Uwsupermarkt - Digitale communicatie & acties

+3123 20 10 200

bellen
Headerlogo.png

Jumbo maakt groenten en fruit eten leuk met de ‘De reis van 5’

Geplaatst op 7 februari 2018 om 12:11 door Niels Veen

415 keer gelezen

Onder het mom ‘Jong geleerd, oud gedaan’ helpt Jumbo samen met ‘De Reis van 5’ ouders om hun kinderen met plezier gezond en gevarieerd te laten eten. Veel Nederlanders hebben moeite om zich aan de voorgeschreven richtlijn van 250 gram groente en twee stuks fruit per dag te houden. Daarom gaat Jumbo de komende maanden groenten en fruit extra in de spotlight zetten.

Vanaf 7 februari kunnen klanten zestien weken lang gratis wisselende opdrachtkaartjes verzamelen geïnspireerd op De Reis van 5-spellen. Hiermee maken kinderen bijvoorbeeld een gezond ‘Piratenbootje’ van hun boterham of gaan ze ‘Op zoek naar Nemo’ in hun yoghurtontbijtje.

Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk en bereikbaar maken voor iedereen. Om gezinnen met kinderen hierbij te helpen, slaat Jumbo de handen ineen met de bedenkers van ‘De Reis van 5’. Samen maken ze een feestje van gezond eten, voor ouders en kinderen. Met de opdrachtkaartjes worden ouders namelijk niet alleen geholpen om hun kinderen spelenderwijs meer groenten en fruit te laten eten, maar ook om het gezelliger te maken aan tafel.

Spelenderwijs op reis
In iedere Jumbo winkel staat een display waarin elke week twee opdrachtkaartjes met creatieve groente- en fruitrecepten voor het hele gezin te vinden zijn: van ‘zoek de kokosnoot’ tot een ‘koe bammetje’ en van een ‘krabwrap’ tot een ‘opgepeuzelde vis’. In totaal zijn er 32 opdrachten. Op een zogenaamd contract kunnen kinderen alle gemaakte opdrachten netjes afvinken. Ouders kunnen hen een leuke beloning geven als de opdrachten af zijn. Want als kinderen op een speelse manier worden uitgedaagd, wordt het eten van groente en fruit veel leuker!

Gemakkelijk lekker en gezond eten
Jumbo helpt haar klanten ook op andere manieren om op een gemakkelijke manier gezonder te eten. Bijvoorbeeld door groenten en fruit voordeliger te maken en door nieuwe toevoegingen aan het assortiment. Zoals verse stamppotmixen en groentesappen of bloemkool pizzabodems die vers belegd kunnen worden. Bovendien inspireert Jumbo haar klanten via een display in de winkel en haar Hallo Jumbo magazine met gezonde receptentips. Ook heeft Jumbo sinds 2011 – als eerste supermarkt – een Raad van Kinderen. Onder leiding van Prinses Laurentien deelt deze raad haar ideeën over gezond eten met Jumbo.

Reageren