Uwsupermarkt - Digitale communicatie & acties

+3123 20 10 200

bellen
Headerlogo.png

Supermarkt Jan Linders zet zeventigers in tegen kerststress

Geplaatst op 19 december 2018 om 16:31 door Jimmy Middendorp

480 keer gelezen

In de laatste weken van december slaat de stress weer toe: het kerstdiner moet weer worden bereid. Oorzaak van de stress is vaak onwetendheid over de bereiding van de klassieke kerstgerechten zo blijkt. Voor Jan Linders was dit de aanleiding voor een sociaal initiatief. Senioren uit de buurt geven hun buurtgenoten advies over het bereiden van de kerstklassiekers. “Een ideale manier om de mensen uit de buurt te verbinden om samen deze kerst extra mooi te maken.”

Jan Linders ziet dat ‘kerststress’ iets is waar veel Nederlanders iedere decembermaand weer tegenaan lopen. Wat moet ik koken maar vooral: hoe moet ik het klaarmaken? Aan de andere kant zien we dat senioren beschikken over veel kennis en kunde en het leuk vinden om dit over te dragen aan anderen.

Ervaring van senioren
Jan Linders besloot daarom de groepen met elkaar te verbinden. In diverse filialen werden zeventigers als kerstkenners ingezet die klanten adviseerden bij het samenstellen en bereiden van de allerlekkerste kerstmaaltijd. Sara Collard, Teamleider merk, Campagnes & Online: “Juist senioren hebben vaak een enorme ervaring als het gaat om het klaarmaken van de allerlekkerste kerstmaaltijd. Het was hartverwarmend om vandaag en gisteren te zien hoe de mensen, jong en oud, elkaar vonden op onze winkelvloer. Buurtbewoners die samen aan de slag gingen om deze kerst extra speciaal te maken.”

‘Ik vond het zó leuk!’
Voor Ria (77) uit Brunssum was het een bijzondere dag. Vandaag mocht ze als ‘hulpkracht’ op de winkelvloer tientallen klanten adviseren over de lekkerste kerstrecepten. “Ik vond het écht zo leuk om mijn kennis en ervaring met de klanten te delen. Mijn specialiteit? Kalkoen met een vulling van champignons, ui, knoflook, brood, boter, verse kruiden en citroen. Kan niet mislukken!”

Verbindende rol
Ook voor Jan Linders is dit sociale experiment geslaagd. Sara: “Jan Linders is thuis in het zuiden en we weten dat de onderlinge verbondenheid hier heel belangrijk is, zeker met Kerst. Als lokale supermarkt heb je naast een maatschappelijke rol, ook een verbindende rol. Mensen uit de buurt op een leuke, ongedwongen manier met elkaar in contact brengen. En dat is gelukt.”

Over Jan Linders supermarkten
Jan Linders is een zelfstandige supermarktketen met 59 –binnenkort 62- supermarkten in het zuidoosten van Nederland. In 2017 werd een consumentenomzet van 409 miljoen euro behaald. Jan Linders is gericht op het zuiden en staat voor het beste vers, klantvriendelijkheid, sterke aanbiedingen en regionale verankering. GfK heeft de supermarktketen al zeven jaar benoemd als de beste supermarkt in álle vers. Onlangs mocht Jan Linders voor de 14e keer de prijs in ontvangst nemen voor de beste bakkerij van alle Nederlandse supermarkten. Ook wordt de supermarkt al jaren op rij uitgeroepen tot de supermarkt met de beste bier- en speciaalbier-afdeling.

Reageren